Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K17a69r25e80l 11C35a72c96h

6. 5. 2016 19:58

A jak si svého Boha, kterého máte v hlavě, představujete Vy? Já mám problém totiž se všemi těmi zosobněnými Bohy, kteří se občas nějakému chytrákovi zjeví, aby mohl prohlásit, že to, co po lidech chce je vůle Boží. V podstatě s Vámi souhlasím, pokud jde o různá náboženství a různé církve. Pro mně je církev totéž co politická strana a náboženství je jejím ideologickým východiskem. Církve totiž odjakživa se soustřeďovaly na to, aby lidem organizovaly život. A to je politika. Většina církví je nedemokratická. Rozhodně to co platí pro Církev bratrskou, neplatí pro Církev katolickou. To ale není důležité. Nevidím důvodu, aby se náboženství a církvím věnovala zvláštní ochrana, jiná než právě politickým stranám. A už vůbec nevidím jediný důvod, proč nemůže být Islám, který zcela zjevně obsahuje prvky, které jsou v rozporu se základními lidskými svobodami, postaven mimo zákon jen proto, že si říká náboženství.

1 0
možnosti
Foto

Chystal jsem se Vám odpovědět, když začala druhá třetina hokeje. Naši dali hned v jejím úvodu gól, tak jistě chápete, že jsem musel počkat na další přestávku ;-)

Mám velice podobný pohled na věc jako Vy. Já osobně nejsem tím správným věřícím, jak by si asi člověk představoval. V tomto smyslu se mi velice zamlouvá myšlenka představy Boha, jak je popsáno v knižní trilogii od Neala Donalda Wolsche Hovory s Bohem. Tam se mj o Bohu hovoří jako o jsoucnu. Pro mne není Bůh něco konkrétního, ale je vším, co je i tím, co není.

1 0
možnosti
Foto

K37a15r45e30l 85C78a38c90h

7. 5. 2016 0:31

Čili žádná nadpřirozená bytost, která by vyžadovala bohoslužby, modlitby a další takové nesmysly, které mají za cíl psychicky působit hlavně na věřící masy. Řekneme-li si ale, že bůh - tedy něco co nikdy nepoznáme úplně, je vše okolo nás a prostředí se všemi možnými i nemožnými podmínkami, které umožnily vznik života jako nejvyšší formy organizace hmoty, vyplyne z toho pro nás jediná povinnost. Chránit toto prostředí , aby byl život zachován. Takže vlastně takové Werichovo Nebe na Zemi.

0 0
možnosti
Foto

Ano, tak jak píšete. Říkám si, že věřit v sebe, je to samé jako veřit v Boha. Bůh je všechno a všichni jsme jeho součástí. Nic a nikdo není něčím jiným, lepsím, než kdokoli jiný, cokoli jiného. Tak, jak se chováme vzájemně k sobě, přírodě, prostředí, chováme se k Bohu.

0 0
možnosti
Foto

K26a88r70e53l 24C63a44c25h

7. 5. 2016 12:02

Cítíme to stejně. Já k tomu jen dodám, že všichni představitelé různých církví, kteří se ohánějí Bohem a prosazují ve jménu toho svého Boha nejrůznější požadavky, ve valné většině jen Boha zneužívají k prosazování vlastních cílů.

0 0
možnosti
  • Počet článků 155
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1449x
Žijeme tady a teď. Minulost už nebude a budoucnost ještě nebyla.