Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ty jsi nevolil Zemana, synáčku?

Na "stará" kolena studuji vysokou školu. Jednak mě moje práce hodně baví a má pro mě smysl, a pak ono patřičné vzdělání potřebuji, abych mohl vykonávat i náročnější pracovní činnosti.

Sice nechápu, proč jako človek z oboru musím mít takové množství hodin povinné praxe po tři semestry, ale budiž. Tento semestr jsem si tedy vybral práci se seniory. Mnou vybraná služba byla fakultou odsouhlasena a tak jsem se šel dnes do domova důchodců domluvit na způsobu praxe.

Přišel jsem dříve, vedení mělo ještě poradu, a já čekal na chodbě hned vedle jídelny. Byla doba oběda a do i z jídelny se trousili místní klienti. Každý si mě změřil pohledem, s každým jsme se pozdravili a bylo znát, že nejednomu z nich vrtá hlavou, co tam asi takový fešák chce (prosím, berte s rezervou).

Vše bylo v klidu do té doby, než z jídelny vyjela paní na elektrickém invalidním vozíku. Zřejmě již měla o mé přítomnosti nějaké informace od těch, kteří mě po cestě do jídelny míjeli, a tak zamířila rovnou ke mě. "Dobrý den, synáčku," oslovila mě a usmála se na mě. "Dobrý den," odpověděl jsem. První, na co jsem se automaticky zaměřil, byl ten její úsměv. Nezákeřný, upřímný a opravdový. Takový, který hladí po duši.

"Můžu se tě na něco zeptat, synáčku?" Jsou chvíle, kdy je člověku úplně jedno, že mu jiný začne automaticky tykat. Navíc, to její "synáčku" bylo odzbrojující. Zeptat se samozřejmě mohla. Vyzvídala co jsem zač, proč tam jsem a když zjistila, kolik mi je let a že praxi u nich mám jako součást studia, uznale pokývala hlavou. Dokonce se i zajímala o to, jakou činnost mám pro ně připravenou a jaká pozorování na nich budu provádět. Paní už byla poučená od mých studujících předchůdců.

Pak jsem přešel do "protiútoku" já. Ptal jsem se, odkud paní je, jak je v domově dlouho, na rodinu, co se ji v domově líbí, co ráda dělá apod. No a i díky tomu, že jsme si okamžitě padli do oka, mi paní prozradila, že se hodně zajímá o politiku. No řeknu Vám, měla přehled pořádný. A dle toho, co říkala a jak říkala, obdivovala a obdivuje prezidenta Zemana. Z mé neverbální komunikace musela poznat, že Miloš nepatří k mým oblíbeným. Když ji došlo, že mám jiné politické priority, tak proti mě okamžitě vystřelila větu: "Ty jsi nevolil Zemana, synáčku?" 

Jenže ona to neřekla naštvaně, nebo s opovržením. Z jejich úst otázka zněla jen jako otázka. Jako, že chce, ať ji řeknu, co mě vedlo k mým volebním krokům, že chce můj názor slyšet a že je ochotná mi říct názor svůj. Že chce diskutovat. Mluvili jsme spolu necelou půl hodinu a rozešli se s tím, že se po dobu mé praxe do sebe ještě určitě musíme politicky pustit. A já se na to těším...

Zde na blogu známe názory těch, kteří jsou na jedné lodi s námi, i našich oponentů. Maximálně si v diskusi vyměníme pár vět, sem tam na sebe štěkneme, odsoudíme "zoufalce" a napíšeme si, že píšeme nesmysly. Ale to je asi tak všechno. Až na vyjímky se neznáme osobně a jsem přesvědčen, že u piva (vína, vody, kávy) by naše rozhovory vypadaly úplně jinak. Ale je také pravda, že někteří by na to pivo ve své zaslepenosti, a dost možná i kvůli tomu, že nepíší jen názory své (nechám na každém, co si pod tím představí) raději ani nepřišli.

Autor: Petr Burian | středa 21.3.2018 17:51 | karma článku: 36,48 | přečteno: 3937x
  • Další články autora

Petr Burian

Být v rektu až po uši

Tím myslím, že je dotyčný zalezlý nohama napřed, aby mohl sem tam vykřičet do světa, jak moc se mu tam líbí, že nic lepšího na světě neexistuje.

15.1.2024 v 17:33 | Karma: 38,42 | Přečteno: 4820x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Dva ve při, aneb Zákon o ochraně oznamovatelů

Lež je vždy lží, i když se ji lhář snaží jakkoli obkecat. O to smutnější je, že vědomě lže osoba vzdělaná, vystupující jako ochránce bezpráví, které se bezpráví děje snad každý den.

14.1.2024 v 18:30 | Karma: 22,99 | Přečteno: 620x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

A co hasiči, mají vždy ty správné stříkačky?

Nevím na kolik hasičů jsem svými daněmi za 34 let přispěl, přesto začínám být přesvědčený, že mám právo vědět vše o každém jejich zásahu. A to nejlépe do 48 hodin od uhašení požáru, vyproštění člověka ze zdemolovaného auta atd.

13.1.2024 v 19:20 | Karma: 24,58 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Tatínek vám vyhlásí válku

Řekl Lukašenko a běžel se schovat za vycpaného medvěda, kterého nedávno uspal tatínek Putin na Sibiři flusačkou.

16.3.2022 v 7:12 | Karma: 26,98 | Přečteno: 582x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Zobání

Sport provází můj život stejně jako komunisty rudá hvězda a kapitalisty krachy na burzách. A amatérský sport zažívá žně.

30.11.2021 v 9:54 | Karma: 20,73 | Přečteno: 439x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 155
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1449x
Žijeme tady a teď. Minulost už nebude a budoucnost ještě nebyla.