Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jednou mi fotr povídal...

… „až tady nebudu, na mnohé z toho, co jsem ti říkal, si vzpomeneš, protože se úplně všechno stále dokola opakuje.“.

Otec tady již nějaký ten pátek není a já mu, pátek za pátkem, dávám čím dál více za pravdu. Mnohokrát jsme spolu nesouhlasili. Mnohokrát jsme spolu nesouhlasili až tak, že jsme na sebe zvedali hlasy, hulákali jako pominutí a vypouštěli jeden na druhého peprná slova i před dvaadvacátou hodinou. Ale úplně vždy jsem věděl, že nám oběma jde o to samé, jen to jeden druhému neumíme říct. Anebo nám naše chlapská ješitnost nedovoluje přiznat pravdu toho druhého v daném okamžiku.

Pamatuji si, jak si můj otec vyměňoval názory se svým otcem, jak po sobě štěkali jako psi na návsi, ale nikdy jsem neslyšel svého fotřínka, že by říkal o svém fotřínkovi škaredé věci. Nikdy jsem také neslyšel svého dědu, že by haněl svého syna. Ba naopak jsem vždy cítil, jak je děda na svého syna pyšný a můj otec, že je rád, za svého otce.

Dnes, když mi v dáli mává číslo padesát, které se už třepe na to, až mi za tři roky vyleze na záda, se sem tam přistihnu, že dělám stejná gesta, jako dělával můj otec, že používám podobných výrazů a volím stejná slova na konkrétní události. Že některé situace komentuji stejně tak, jak komentoval otec a mám mnoho podobných názorů.

Táta, pár měsíců před smrtí věděl, co se s ním děje a že je konec nevyhnutelný. To jen my, kteří jsme nežili v jeho těle, jsme naivně doufali, lhali sami sobě a neodvažovali jsme se podívat pravdě do očí. V tu dobu byl otec nejvyrovnanější, nejklidnější a nejlaskavější. Byl smířený sám se sebou, se svým okolím i s celým světem. I když mu poslední týdny bylo velmi zle, měl v sobě klid, který z něj doslova vyzařoval. A až tehdy jsem si naplno uvědomil, že celý život stál vždy neochvějně za mnou, že mě, i přes moje veškeré kopance, podporuje a tím, jak se on chová a jak jedná, mi ukazuje cestu, po které mě však nenutí jít.

Jednou mi fotr povídal, že není důležité, jestli se hádáme a nadáváme si. Nejdůležitější je chtít pochopit.

Autor: Petr Burian | čtvrtek 28.1.2016 16:40 | karma článku: 25,78 | přečteno: 843x
  • Další články autora

Petr Burian

Být v rektu až po uši

Tím myslím, že je dotyčný zalezlý nohama napřed, aby mohl sem tam vykřičet do světa, jak moc se mu tam líbí, že nic lepšího na světě neexistuje.

15.1.2024 v 17:33 | Karma: 38,42 | Přečteno: 4820x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Dva ve při, aneb Zákon o ochraně oznamovatelů

Lež je vždy lží, i když se ji lhář snaží jakkoli obkecat. O to smutnější je, že vědomě lže osoba vzdělaná, vystupující jako ochránce bezpráví, které se bezpráví děje snad každý den.

14.1.2024 v 18:30 | Karma: 22,99 | Přečteno: 620x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

A co hasiči, mají vždy ty správné stříkačky?

Nevím na kolik hasičů jsem svými daněmi za 34 let přispěl, přesto začínám být přesvědčený, že mám právo vědět vše o každém jejich zásahu. A to nejlépe do 48 hodin od uhašení požáru, vyproštění člověka ze zdemolovaného auta atd.

13.1.2024 v 19:20 | Karma: 24,58 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Tatínek vám vyhlásí válku

Řekl Lukašenko a běžel se schovat za vycpaného medvěda, kterého nedávno uspal tatínek Putin na Sibiři flusačkou.

16.3.2022 v 7:12 | Karma: 26,98 | Přečteno: 582x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Zobání

Sport provází můj život stejně jako komunisty rudá hvězda a kapitalisty krachy na burzách. A amatérský sport zažívá žně.

30.11.2021 v 9:54 | Karma: 20,73 | Přečteno: 439x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 155
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1449x
Žijeme tady a teď. Minulost už nebude a budoucnost ještě nebyla.