Sbohem

Ačkoli je noc, obloha září milióny hvězd. Poslouchám, jak si na hladině povídá lehký vánek s přívětivými vlnami a vše, co se dozví, hned převypráví korunám stromů.

 


Je to již spousta let, kdy jsem na těchto místech stanul poprvé. Byl jsem mladý muž plný síly a tváře mi nezdobily ornamenty vrásek. A byl jsem šťastný za zdejší kousek Země od první chvíle, kdy jsem jej spatřil. Stála jsi totiž po mém boku, držela mě za ruku a vychutnávala jsi tu krásu mlčky se mnou.
O Lásce jsem často psal své básně, Lásku jsem častokrát vídával a přesně v onu chvíli, kdy jsem si uvědomil krásu okamžiku, mě Láska oslovila. Přesně si vzpomínám na pocit, jejž jsem ucítil v každém kousku svého já, a který jsem pak zažil ještě mnohokrát. Ale tehdy, tehdy to bylo poprvé a bylo to nádherné.
Vzpomínáš? Uchváceni místem, které se pro nás stalo nejkrásnějším na celém světě, jsme mlčky koukali ke hvězdám. Ti vzdálení cestovatelé obrovským prostorem a nekonečným časem k nám vysílali paprsky blikajícího světla, ve kterém tajně celému vesmíru sdělovali svou minulost, jako ta největší kronika bytí.
A pak, na krátký čas, vzplál cíp oblohy nad obzorem žhavou čárou. To nás Vesmír pozdravil a vyslal nám svého posla – Hvězdu splněných přání. Oba dva jsme ji zahlédli. Oba dva jsme si v tom momentu něco přáli, a oba dva jsme to nikdy nikomu neprozradili.
Dnes už tvé přání znám. Vím také, že mé přání se celé vyplnilo a udělalo mne šťastným po tvém boku. Jsem té hvězdě vděčný a jsem vděčný tobě. Jsi to nejlepší, co mě v životě potkalo. Já si přál štěstí a ty jsi mě šťastným udělala…
Stromy, které za těch mnoho let dospěly ve statné junáky, naklánějí za pomoci svého větrného kamaráda rozložité koruny ke mně a loučí se se mnou. Ví, že se chystám na dalekou cestu a také ví, že mi v jejich přítomnosti bylo dobře. Naposledy očima přejedu celý tento zamilovaný kraj, pohlédnu vzhůru a zvolna opouštím svět živých.
Fyzicky jsem tě zde, lásko, zanechal již před pár dny, ale jako vzpomínka neodejdu nikdy. Vždy, když budeš chtít být zase se mnou, vzpomeň si na mě. Budu u tebe stále.

Je to již spousta let, kdy jsem na těchto místech stanul poprvé. Byl jsem mladý muž plný síly a tváře mi nezdobily ornamenty vrásek. A byl jsem šťastný za zdejší kousek Země od první chvíle, kdy jsem jej spatřil. Stála jsi totiž po mém boku, držela mě za ruku a vychutnávala jsi tu krásu mlčky se mnou.

O Lásce jsem často psal své básně, Lásku jsem častokrát vídával a přesně v onu chvíli, kdy jsem si uvědomil krásu okamžiku, mě Láska oslovila. Přesně si vzpomínám na pocit, jejž jsem ucítil v každém kousku svého já, a který jsem pak zažil ještě mnohokrát. Ale tehdy, tehdy to bylo poprvé a bylo to nádherné.

Vzpomínáš? Uchváceni místem, které se pro nás stalo nejkrásnějším na celém světě, jsme mlčky koukali ke hvězdám. Ti vzdálení cestovatelé obrovským prostorem a nekonečným časem k nám vysílali paprsky blikajícího světla, ve kterém tajně celému vesmíru sdělovali svou minulost, jako ta největší kronika bytí.

A pak, na krátký čas, vzplál cíp oblohy nad obzorem žhavou čárou. To nás Vesmír pozdravil a vyslal nám svého posla – Hvězdu splněných přání. Oba dva jsme ji zahlédli. Oba dva jsme si v tom momentu něco přáli, a oba dva jsme to nikdy nikomu neprozradili.

Dnes už tvé přání znám. Vím také, že mé přání se celé vyplnilo a udělalo mne šťastným po tvém boku. Jsem té hvězdě vděčný a jsem vděčný tobě. Jsi to nejlepší, co mě v životě potkalo. Já si přál štěstí a ty jsi mě šťastným udělala…

 

Stromy, které za těch mnoho let dospěly ve statné junáky, naklánějí za pomoci svého větrného kamaráda rozložité koruny ke mně a loučí se se mnou. Ví, že se chystám na dalekou cestu a také ví, že mi v jejich přítomnosti bylo dobře. Naposledy očima přejedu celý tento zamilovaný kraj, pohlédnu vzhůru a zvolna opouštím svět živých.

Fyzicky jsem tě zde, lásko, zanechal již před pár dny, ale jako vzpomínka neodejdu nikdy. Vždy, když budeš chtít být zase se mnou, vzpomeň si na mě. Budu u tebe stále.

 

Autor: Petr Burian | pondělí 31.10.2011 8:51 | karma článku: 9,51 | přečteno: 659x
  • Další články autora

Petr Burian

Být v rektu až po uši

Tím myslím, že je dotyčný zalezlý nohama napřed, aby mohl sem tam vykřičet do světa, jak moc se mu tam líbí, že nic lepšího na světě neexistuje.

15.1.2024 v 17:33 | Karma: 38,42 | Přečteno: 4821x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Dva ve při, aneb Zákon o ochraně oznamovatelů

Lež je vždy lží, i když se ji lhář snaží jakkoli obkecat. O to smutnější je, že vědomě lže osoba vzdělaná, vystupující jako ochránce bezpráví, které se bezpráví děje snad každý den.

14.1.2024 v 18:30 | Karma: 22,99 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

A co hasiči, mají vždy ty správné stříkačky?

Nevím na kolik hasičů jsem svými daněmi za 34 let přispěl, přesto začínám být přesvědčený, že mám právo vědět vše o každém jejich zásahu. A to nejlépe do 48 hodin od uhašení požáru, vyproštění člověka ze zdemolovaného auta atd.

13.1.2024 v 19:20 | Karma: 24,58 | Přečteno: 621x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Tatínek vám vyhlásí válku

Řekl Lukašenko a běžel se schovat za vycpaného medvěda, kterého nedávno uspal tatínek Putin na Sibiři flusačkou.

16.3.2022 v 7:12 | Karma: 26,98 | Přečteno: 582x | Diskuse| Společnost

Petr Burian

Zobání

Sport provází můj život stejně jako komunisty rudá hvězda a kapitalisty krachy na burzách. A amatérský sport zažívá žně.

30.11.2021 v 9:54 | Karma: 20,73 | Přečteno: 439x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 155
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1449x
Žijeme tady a teď. Minulost už nebude a budoucnost ještě nebyla.